ES

ES

ES

ES

بهترین راه تامین کالا برای یک سوپرمارکت اینترنتی


همزمان با رشد اینترنت و نفوذ بیشتر آن در زندگی مردم ما تقریبا هر روز شاهد راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی جدید هستیم. سوپرمارکتهای اینترنتی نیز چند سالی است که شروع به کار کرده اند و هرچند وقت یکبار، به تعداد آنها افزوده می شود.

البته سوپرمارکت اینترنتی از جمله کسب وکارهای محدود اینترنتی است که صرفا در شهری که فعالیت می کند، می تواند مشتری جذب کند و بعید به نظر می رسد که بتواند از شهرهای دیگر مشتری جذب کند. البته این موضوع جای نگرانی نیست چرا که حجم کار و خرید کاربران برای مواد غذایی و اقلام سوپرمارکتی، تقریبا از هر کالای دیگری بیشتر است. بنابراین آن محدودیت جغرافیایی با خرید بیشتر کاربران آن منطقه جغرافیایی، جبران می شود.

ما البته حرفهای زیادی در خصوص راه اندازی سوپرمارکت انلاین ایران داریم اینکه در هنگام راه اندازی باید به چه نکاتی توجه داشت و چه چالشهایی در مسیر آن وجود دارد، که شاید در آینده به آن بپردازیم تا شاید راهنمای تازه واردها باشد اما موضوع ما اکنون چیز دیگری است.

چگونه یک سوپرمارکت اینترنتی کالاهای خود را می تواند تامین کند؟

خرید عمده برای فروشگاه اینترنتی، بستگی به مدل کسب و کار سوپرمارکت اینترنتی دارد. بعنوان مثال بعضی از سوپرمارکتهای اینترنتی، خودشان مستقیما کالای مورد نیاز را تامین کرده و آن را در معرض فروش قرار می دهند. بهترین نمونه آن سوپرمارکت اینترنتی روکولند است که البته طبق اخبار غیر رسمی توسط دیجی کالا خریداری شده است. 

اما گروهی دیگر مانند فروشگاه های اینترنتی بیار و تزول مارکت، خود کالایی را بطور مستقیم تهیه نمی کنند بلکه آنها صرفا واسطه فروش هستند. بعبارتی آنها صرفا اجازه خرید از نزدیکترین سوپرمارکتها را به کاربران می دهند. اما  همین فروشگاه های اینترنتی بعد از اینکه کمی از راه اندازی شان گذشت و به حد قابل قبولی رسیدند در مرحله توسعه قرار می گیرند. آنها خودشان بعضی از کالاها را خرید می کنند و در اختیار سوپرمارکتهای طرف قرارداد خود قرار می دهند.

بنابراین چه در حالت اول که از ابتدا باید کالای خود را تامین کنند و چه در حالت دوم که ابتدا فروش خود را به حد قابل قبولی می رسانند و سپس کارشان را توسعه می دهند، باید تامین کالا کنند.

اکنون سوالی پیش می آید که بهترین روش تامین کالا برای سوپرمارکت اینترنتی چیست؟

این سوال از آنجا شروع می شود که در سوپرمارکتهای فیزیکی که در سطح شهر مشاهده می کنیم، تامین کالا روال مشخصی دارد. معمولا ویزیتورها به این فروشگاه ها سرمی زنند و سفارش کالا می گیرند و بعد از چند روز از طرف شرکت مربوطه کالا تحویل می گردد. اما ویزیت از فروشگاه های اینترنتی برای ویزیتور ها امری ناشناخته است. از طرفی صاحب یک سوپرمارکت اینترنتی نمی تواند منتظر بماند تا ویزیتوری از شرکتی از راه برسد و آن محصول دقیقا همان باشد که او بدنبالش بود. آنها باید خود دست به کار شوند و کالای خود را سفارش دهند.

یکی از بهترین راه ها برای این فروشگاههای اینترنتی خرید اینترنتی از فروشگاه هایی است که بصورت آنلاین و اینترنتی عمده فروشی می کنند. بعضی از این فروشگاهها بصورت مستقیم کالای خودشان را بصورت عمده عرضه می کنند و بعضی از این عمده فروشی های آنلاین، بستری برای خرید و فروش فراهم می کنند. آنها خودشان کالایی ندارند. بلکه تولیدکنندگان و عمده فروشان خوب را در سایت خود جمع آوری کرده تا آنها خود محصولاتشان را از طریق تماس مشتریان با آنها مستقیم بفروشند.

یکی از بهترین و بروزترین و کاملترین سایتی که بستری برای خرید و فروش را ایجاد کرده است و تامین کنندگان مقتدر و قابل اعتماد را جمع آوری کرده و تنوع محصولات بسیار بالایی دارد، فروشگاه اینترنتی ای تی مارکت است. ای تی مارکت یک بازار آنلاین عمده فروشی است و فروشگاه ها و سازمانها و شرکتها خرید کالاهای خود را براحتی از آن انجام می دهند.

یک سوپرمارکت اینترنتی با توجه به شناخت و تخصصی که در فروشگاه اینترنتی دارد، راحت تر می تواند از خدمات سایت تخصصی عمده فروشی استفاده و تامین کالا کند. آنها خرید عمده هوشمندانه ای خواهند داشت چرا که هم بهره وری زمانی خود را افزایش می دهند و هم از لحاظ قیمت محصولات، تخفیف بیشتری می گیرند و در نهایت ارزانتر می خرند.